organische bezoekers
online omzet
Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Ben jij klaar voor geofencing? Klinkt geofencing je nieuw in de oren of heb je nog geen volledig beeld van hoe het werkt? Maak je geen zorgen, wij vertellen je alles wat je moet weten. Door middel van geofencing trek je klanten naar je bedrijf. Het is als marketingtool in te zetten en biedt een wereld vol mogelijkheden. Er is geen twijfel over mogelijk: locatie gebaseerde marketing is de volgende grote stap in online marketing. Dit is het moment om te beginnen. Hoe? Laat dat maar aan ons over.
Bij geofencing wordt gebruik gemaakt van een geofence om een mobiele gebruiker te targeten. Dankzij deze technologie is het mogelijk relevante informatie over klanten te verzamelen en te targeten als ze zich binnen een specifiek gebied bevinden die bekend staan als geofences.
Maar wat is een geofence dan precies? Het is een soort virtuele omtrek die een geografisch gebied markeert. Zie het als een virtuele omheining. Het betreffende gebied kan zo groot als een stad zijn of zo klein als een gebouw. Een geofence kan allerlei verschillende vormen aannemen. De locatie van de gebruiker wordt bepaald door een wifi-netwerk, gps of telefoontorens. De verschillende geofences kunnen, aan de hand van een software-plugin, via een online dashboard worden ingesteld. Belangrijk bij geofencing is dat de gebruikers toestemming geven om hun locatie weer te geven en notificaties te ontvangen.
Mooi, dat betekent dat je de content zo interessant vond dat je door blijft lezen!
Maar als we heel eerlijk zijn, dan staat de volgende content er eigenlijk alleen om goed gevonden te kunnen worden 😉
Wil je direct weten wat de mogelijkheden van geofencing zijn voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op en we vertellen je alles wat je wilt weten!
Duidelijk is dat geofencing een krachtige tool is, maar een van de grootste voordelen is dat het marketeers toelaat om inspanningen naar een volgend niveau te brengen. Drie voordelen die geofencing marketing met zich meebrengt. 1. Betere targeting Door marketingberichten te personaliseren op basis van locatie, kun je mensen in de buurt van je bedrijf targeten. Op deze manier wordt de mogelijkheid vergroot om meer mensen naar je bedrijf te trekken.
2. Engagement Mensen zijn eerder geneigd contact met je merk te maken als je op het juiste moment een relevante aanbieding voor ze hebt. Dit zorgt voor meer betrokkenheid en verhoogt de merkloyaliteit.
3. ROI Geofencing biedt de mogelijkheid om aanbiedingen te sturen naar mensen die zich in de buurt van je bedrijf bevinden. Hierdoor kun je gemakkelijk de respons en effectiviteit van je campagne analyseren en je marketinginspanningen optimaliseren voor een betere ROI.
4. Efficiënt Locatiegebaseerde marketing is persoonlijk gericht, waardoor de efficiëntie verbetert. Communicatie en aanbiedingen gebaseerd op mensen hun locatie, zal de verkoop verbeteren.
5. Betere data Zodra je locatie gebaseerde marketing implementeert, krijg je toegang tot heel veel data. Zo kan je inzicht krijgen in welke bedrijven beter presteren, welke segmenten makkelijk te benaderen zijn of welke locatie geschikt is om je business uit te breiden.
Laten we eerlijk zeggen dat geofencing niet geschikt is voor iedereen. Dit hangt af van je bedrijfstak, doelgroep en persoonlijke wensen. Andere belangrijke factoren:
Is het antwoord op ieder punt ja? Dan is geofencing zeker iets voor jou. Wil je weten wat we voor jou kunnen betekenen? Vul het contactformulier op onze website in. We nemen zo snel mogelijk contact met je op om een afspraak in te plannen.