Blog - 25 oktober 2018

1 min leestijd

OnBrand’18: dit is wat wij hebben geleerd

Geschreven doorSteven Onze ervaren Digital Strategist | Directeur

Europa’s nummer één branding conferentie, daar waren we natuurlijk bij. Steven, directeur Traffic Today en Koen, marketing manager van 4-Suites, gingen samen op pad en kwamen tot nieuwe inzichten.

Waarom OnBrand?

Geen awardshows. Geen salespraatjes. Geen onzin. OnBrand is een verzameling van alle slimme koppen in de marketing, reclame, technologie en design. Ieder jaar komen CMO’s, merkdirecteuren en creatieve leiders samen in het internationale creatieve centrum van Europa om de trends die de toekomst van marketing bepalen te bespreken.

Welke visionaire leiders uit de industrie spraken er?

Van digitaal georiënteerde CMO’s tot bekroonde creaties, OnBrand opent elk jaar zijn deuren voor een reeks van vooraanstaande marketingleiders die op een missie zijn om de industrie te transformeren en de wereld te veranderen. Als je benieuwd bent wat de toekomst in petto heeft op het gebied van marketing, creativiteit, tech en design, dan is dit evenement zeker voor volgend jaar een aanrader. Emanuele Madeddu van National Geographic, Jons Janssens van Ace & Tate, Eva Zahrawi Ruiz van bol.com en Patrick Stal van Uber zijn slechts de namen van enkele sprekers op OnBrand.

Wat hebben we geleerd bij OnBrand ´18?

Als jarenlange bril drager ga je natuurlijk even bij Ace & Tate langs om te bekijken hoe ze hun branding oppakken. Gaaf om te zien hoe ze heel bewust hun webshop en winkels een andere uitstraling geven. Namelijk af van het stereotype tandarts/dokterswinkeltje die een opticien normaal gesproken is maar een coole hippe winkel gericht op fashion! Een bril is een mode-item geworden en je hebt een dokterskwaaltje als je toevallig net even iets minder ziet. Natuurlijk hebben we ook de moeilijkheden gezien waar ze tegenaan zijn gelopen met het investeren in hun webshop, maar de huidige zijn ze dik tevreden over en geeft exact weer wat ze willen. Heel bewust je merk neerzetten en weten wat je wilt uitstralen en alle verkoopkanalen daar op aanpassen is wat ze hebben gedaan.

Daarnaast begint branding natuurlijk altijd met een goed verhaal. Iets wat National Geographic uitstekend begrijpt en zo is uitgegroeid tot het grootste Instagramaccount ter wereld. Afgelopen jaren zijn ze vooral ook gegroeid door ‘wannabe fotografen’ foto’s te laten insturen en daaruit de beste foto’s te selecteren en op Instagram te zetten. Hierdoor heeft het Instagram account een uiteenlopend karakter gekregen van verschillende vette verhalen van wereldreizigers wat mede door het Instagram account wordt samengevoegd.

Onze identiteit en uitstraling

Verder hebben we ook kritisch gekeken naar ons eigen brand in een workshop. Waarom onderneem je, hoe doe je dit en wat heb je klanten te bieden? Door kritisch te kijken naar wie we zijn proberen we beter uit te stralen wat onze identiteit en uitstraling is en uiteindelijk moet zijn. Waarom kiezen klanten nu eigenlijk voor ons? Aangezien de workshop ons flink aan het denken heeft gezet hoor je daarover later meer.

Dit leverde het Google Partner bezoek voor ons op

Vorige blog

Have yourself a merry marketing Christmas

Volgende blog
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Contactformulier

Vul de onderstaande gegevens in én wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.