organische bezoekers
online omzet
Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
LinkedIn: het is hét netwerk voor de zakelijke markt. Als bedrijf is het dan ook superinteressant om zichtbaar te zijn op dit medium. Maar hoe zorg je er nou eigenlijk voor dat je met jouw bedrijfspagina meer succes hebt op LinkedIn? Tijd voor een korte masterclass..
Uit het Nationale Social Media onderzoek blijkt dat het dagelijks gebruik van LinkedIn het afgelopen jaar is gegroeid van 513.000 naar 611.000 Nederlanders. Dit is een stijging van 19 procent. Mensen vinden het steeds belangrijker om actief te zijn op LinkedIn. Niet zo gek, want het kan veel opleveren voor een gebruiker:
Er zijn steeds meer mensen die om bovenstaande redenen gebruikmaken van LinkedIn. Voor jou als marketeer of ondernemer is het belangrijk om met jouw bedrijf zichtbaar te zijn op de tijdlijn van relevante gebruikers. Maar wat kan het nou eigenlijk voor jouw onderneming opleveren?
Door op een juiste manier gebruik te maken van LinkedIn kun je als bedrijf in contact komen met nieuwe klanten, opdrachtgevers of potentiële werknemers. Bovendien kan het bijdragen aan de naamsbekendheid van jouw bedrijf.
Om meer succes te behalen voor jouw bedrijf op LinkedIn is het belangrijk dat het bedrijfsprofiel van jouw onderneming er goed uitziet. Dit vertegenwoordigt namelijk je bedrijf op LinkedIn. Het klinkt misschien vanzelfsprekend, maar zorg ervoor dat je profiel er gelikt uitziet. Voeg dus een logo, heading afbeelding en een samenvatting toe van je bedrijf. Optimaliseer de informatiesectie van je pagina, zodat je (potentiële) volgers precies weten waar jouw bedrijf voor staat. Vergeet ook niet om belangrijke hashtags toe te voegen aan je pagina. Mensen die deze hashtags volgen zullen jouw content ook voorbij zien komen.
Als dit allemaal is gelukt dan is het belangrijk dat je eerst voor jezelf doelen opstelt. Ga niet lukraak content plaatsen, maar ga strategisch te werk. Wat wil je graag met jouw LinkedIn bedrijfspagina bereiken? Wil je graag dat volgers jou zien als kennispartner, wil je nieuwe samenwerkingen aangaan of meer sollicitanten aantrekken? Door een plan te maken, is het eenvoudiger om je doelen te behalen, aangezien je zo beter kunt bepalen wat voor een content je moet delen.
Als je een plan hebt gemaakt dan is het tijd om content te delen. Publiceer unieke en nuttige content om zo op te vallen. Positioneer jezelf als een autoriteit in jouw branche en wees een meerwaarde. Zo is de kans groter dat mensen jou gaan volgen en je dus in contact komt met bedrijven of personen die interessant kunnen zijn voor jouw bedrijf. Houd daarbij deze tips in je achterhoofd:
We haken nog even in op het laatste punt. Sinds 2017 is het mogelijk om via LinkedIn video’s te plaatsen. Sinds 2018 is het mogelijk om een advertentie te maken met een video. Het algoritme van LinkedIn geeft video content voorrang in de feed. Een video zonder promotie krijgt maar liefst drie keer zoveel views. Kortom: pak deze kans en ga aan de slag met video via LinkedIn.
Vooral in het begin kan het voorkomen dat er nog niet veel volgers zullen reageren op jouw berichten. Dat is zelfs logisch, want nog niet veel mensen weten jouw bedrijfspagina te vinden. Om jouw pagina meer onder de aandacht te brengen is het een goed idee om zelf de interactie op te zoeken. Volg dus interessante bedrijven, (potentiële) klanten of belangrijke personen en reageer op hun geplaatste berichten. Zo breng je jouw onderneming onder de aandacht en zullen jouw volgers uiteindelijk groeien.
Natuurlijk mogen we het onderdeel ‘adverteren op LinkedIn’ niet vergeten. Uit de praktijk blijkt dat de minimale klikprijzen over het algemeen wat hoger liggen op LinkedIn. Daar staat wel tegenover dat de traffic en de leads die uit LinkedIn campagnes komen over het algemeen kwalitatief goed zijn. Denk goed na over wat je precies wilt adverteren en op welke manier je dit wilt doen. Bij LinkedIn zijn er drie manieren voor:
Tot slot is het belangrijk dat jouw werknemers de updates van jouw bedrijf delen en ook zelf updates plaatsen over het bedrijf. Zij hebben namelijk ook een netwerk, waardoor er nog meer personen bereikt kunnen worden. Spoor jouw werknemers dus aan om zelf actief te zijn op LinkedIn, voor het succes van het bedrijf.
Na deze masterclass is het tijd om zelf aan de slag te gaan met bovenstaande punten. Kun je hier wel wat hulp mee gebruiken of wil je het helemaal uitbesteden? Onze specialisten staan graag voor je klaar en helpen je maar al te graag verder, zodat je uiteindelijk jouw doelen zult behalen via LinkedIn.
Vul de onderstaande gegevens in én wij nemen binnen 3 werkdagen contact met je op.