organische bezoekers
online omzet
Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Voordat je het weet staan de Paasdagen weer voor de deur. Slim dus om niet te lang te wachten met paasacties. Zo breng je jouw producten of diensten namelijk extra onder de aandacht en kun je dus zorgen voor een boost van je omzet. We geven je in deze blog wat ideeën voor paasacties waarmee je vandaag nog aan de slag kunt.
Interactie is altijd goed bij paasacties. Zet een Paaswedstrijd op touw waarbij klanten foto’s of video’s kunnen insturen, waarbij ze een combinatie moeten maken tussen Pasen en jouw producten. Laat je klanten stemmen op de winnaar en beloon de origineelste inzending met een leuke prijs!
De meeste consumenten houden van extra voordeel en korting. De Paasdagen zijn het ideale moment om je klant te verwennen met extra korting of gratis verzendkosten. Maak een speciale kortingscode aan (zoals ‘paashaas’ of ‘paaseitje’) en deel deze met je nieuwsbrieflezers of social media volgers. Op deze manier maak je het nog aantrekkelijker voor de consument om een aankoop te verrichten.
Een andere leuke paasactie, is het online verstoppen van paaseitjes. Dien een verzoek in bij je webbouwer om de paaseitjes over de webshop te verspreiden. Doordat je klanten over de hele webshop moeten zoeken, bestaat er een kans dat ze een product onder ogen krijgen waarvan ze niet wisten dat ze het wilden hebben. Achter de paaseitjes kun je kortingscodes verstoppen of vouchers voor gratis proefpakketjes.
Beheer jij een kleding webshop? Dan is deze paasactie misschien wel geschikt voor jou. Maak video’s van pas binnengekomen kledingsetjes en bied je volgers outfit inspiratie voor de Paasdagen. Zo komen ze mooi voor de dag bij het gourmetten!
Basisscholen knutselen erop los voordat de Paasdagen in aantocht zijn. Als webshop kun je hierop inspelen door gratis knutselsets aan te bieden als paasactie. Verstop deze kleurplaten en do it yourself sets wel achter een linkje, zodat de gebruikers hun gegevens moeten achterlaten. Voor niets gaat de zon op!
Een ‘ouwe gouwe’ paasactie die het nog altijd goed doet, is het laten raden van het aantal paaseitjes in een pot. Webshops die dit op social media zetten, krijgen vaak tientallen reacties. En al helemaal als de hoofdprijs naar wens is bij je doelgroep! Je kunt de hele pot met eitjes verloten, maar het is ook leuk om een item uit je assortiment te verloten.
Grote bedrijven als Bol.com en HEMA haken graag in op Pasen. Met een grappige foto, quote of woordspeling weten ze de harten van heel veel Facebook- en Instagramgebruikers te veroveren. Wil je dit ook? Kruip dan in de huid van jouw doelgroep en bedenk jezelf wat zij leuk vinden. Als je eenmaal een idee hebt verzonnen, vergeet dan niet om te adverteren. Op deze manier kun je jouw post en dus jouw bedrijf nog meer onder de aandacht brengen. Denk dus goed na over wat je plaatst.
Als je op een zaterdagmiddag rondloopt door een winkelstraat rond de Paasdagen dan valt het je vast op dat veel etalages zijn versierd met kleurrijke eieren, krokussen en natuurlijk Paashazen. Dit doen de winkeleigenaren om de consument in de Feestdagen sfeer te brengen waardoor ze de verkoop kunnen stimuleren. Ook online kun je deze strategie inzetten. Versterk het Paasgevoel met een speciaal Paasthema. Denk bijvoorbeeld aan een banner op je homepage, een omslagfoto op Facebook en een advertentie in een nieuwsbrief. Zorg ervoor dat je kiest voor één stijl waarmee je herkenbaarheid creëert.
Onze laatste online marketingtip is dat we je aanraden om de consument te wijzen op de Paasdagen. Vermeld bij het winkelwagentje: “vandaag besteld, voor Pasen in huis”. Zo geef je de consument een reminder dat hij of zij nog snel wat spullen kan bestellen voordat het te laat is. Op deze manier stimuleer je de verkoop tijdens je paasacties!
Vul de onderstaande gegevens in én wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.