organische bezoekers
online omzet
Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
In de moderne wereld communiceren we steeds meer via e-mail. Vooral voor bedrijven is een gestructureerde mailbox erg belangrijk. Op deze manier kan er namelijk efficiënt en snel gewerkt worden. Daarnaast kan het rampzalig zijn als je bedrijf het doelwit wordt van phishing of een cyberaanval. In deze blog bespreken we wat een spamfilter is, hoe je het kunt inzetten om productief te blijven en geven we tips hoe je spam kunt verminderen, zodat de gegevens van je bedrijf veilig zijn.
Een spamfilter is een stuk software dat e-mailberichten analyseert en vervolgens kijkt of er sprake is van ongevraagde berichten. Deze berichten worden dan automatisch in een soort prullenbak geplaatst. Gelukkig kun je er zelf nog voor kiezen of je deze berichten definitief wilt verwijderen. Sommige mails komen namelijk per ongeluk in je spambox, terwijl dit soms niet gewenst is. Spamfilters kijken naar verschillende kenmerken van een mail om te kijken of het spam is of een normale mail, zoals verdachte bijlagen, gebruik van HTML-tags of grote hoeveelheden identieke e-mails.
Er zijn verschillende dingen die je zelf kunt doen om het aantal mails te verminderen dat in je inbox komt. Het meest verstandige wat je kunt doen, is je e-mailadres privé houden. Zorg dat je dit adres niet achterlaat op forums, chatboxen of online marktplaatsen. Hiervoor kun je het beste een apart mailadres gebruiken en niet het mailadres van het bedrijf. Ook kun je spam voorkomen door er niet op te reageren, want zo bevestig je alleen dat jouw mailadres actief is.
Een goede workflow betekent dat je je productiviteit kan verhogen. Voor je bedrijf kan dat zich vertalen naar hogere productiviteit en lagere kosten. Door je processen te stroomlijnen en taken te automatiseren, maak je een efficiëntere werkwijze voor jezelf. Het is belangrijk om je personeel te stimuleren om een goede workflow aan te houden. Zo kunnen ze ook efficiënter werken en hebben ze meer overzicht, waardoor ze belangrijke mails niet over het hoofd zien.
Als je bedrijf Gmail gebruikt, dan heb je geluk. Een van de meest geavanceerde spamfilters die er zijn is de spamfilter Gmail. E-mail providers zoals KPN, Ziggo of Telenet hebben vaak ook een ingebouwd spamfilter die automatisch mails weghaalt. Ook kun je zelf enkele spamfilters downloaden, bijvoorbeeld MailWasher, SPAMfighter of MailScanner. Toch raden we aan om voor eenvoud te gaan en gebruik te maken van een ingebouwd spamfiltersysteem, zoals de spamfilter Outlook of Gmail.
Heeft het lezen van deze blog je nieuwsgierig gemaakt over hoe je het beste een mail kan opstellen, zonder dat het op spam lijkt? En kun je daarvoor een beetje hulp gebruiken? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag bij vragen over e-mailmarketing of andere digital marketing vragen!