organische bezoekers
online omzet
Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Van Halloween tot Nieuwjaarsdag. Het rijtje relevante feestdagen wordt steeds langer. En dat is goed nieuws voor online marketing. De feestdagen zijn namelijk het ultieme moment om ook je marketingskills te laten sparkelen. Wel moet je goed nadenken over een pakkende strategie.
Al het hele jaar weet je dat bepaalde feestdagen eraan komen. Je kunt je dus goed voorbereiden op eventuele samenhangende marketingcampagnes. Dit begint bij een website die goed in elkaar zit en staat als een huis. Laat een expert jouw website eens goed analyseren. Op die manier kom je er snel achter waar mogelijk gebreken zitten. Zo ben jij lekker op tijd klaar voor de grote decemberdrukte.
Consumenten zijn met name in de laatste dagen voor kerst en Sinterklaas op zoek naar inspiratie voor de meest uiteenlopende zaken. Denk aan decoratie, cadeaus en recepten. Speel hierop in door je content erop aan te passen. Zeker bij webshops zijn hier oneindig veel mogelijkheden om op in te haken. Met marketingtools als mailings, nieuwsbrieven en uitingen op Social Media kun je volledig richten op de betreffende feestdagen die eraan zitten te komen.
Het zou toch zonde zijn als je belangrijke online posts mist, omdat je te druk was met de verkoop van je product. Wat kan helpen is het maken van een planning. Wanneer zet je wat online? Je kunt de content natuurlijk zelfs al maken en klaarzetten.
Een groot deel van onze kerstinkopen doen we tegenwoordig online. Zorg er dus voor dat je mobiele website gebruiksvriendelijk is en er goed uitziet. Waar wil jij je klanten naartoe trekken? Welke acties moeten in het oog springen en hebben dus prioriteit?
Net als echte zakkenrollers, slaan hackers door de drukte juist graag toe tijdens feestdagen. Voorkom dit door ook aandacht te vestigen op de veiligheid van jouw website en webshop. Kun je de veiligheid van online shoppers en websitebezoekers garanderen? Leg dit er dan dik bovenop. Een veilig gevoel shopt een stuk prettiger.
Eigenlijk begint het na de feestdagen pas. De extra klanten die je tijdens de feestdagen hebt getrokken, wil je natuurlijk vasthouden. Zorg er dus voor dat aan het kopen van jouw product of dienst een handeling. Het inschrijven voor een mailing bijvoorbeeld, of het volgen op een van je socials. Zo heb je ze bij de volgende feestdagen direct op je digitale stoep staan.
Het klinkt natuurlijk allemaal logisch, maar hoe zorg jij ervoor dat jouw website nog voor de feestdagen staat als een huis en werkt als een geoliede machine? Een goede eerste stap is het inschakelen van experts die zich hier dagelijks mee bezighouden. De specialisten van Traffic Today misschien?
Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de één werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.