organische bezoekers
online omzet
Benieuwd naar de successen die we behaald hebben met onze klanten? Laat je inspireren.
Het is bijna weer zover: Black Friday komt er aan. Het weekend waarop veel winkels flinke kortingen hebben en waar veel mensen naar uitkijken. Black Friday staat voor ‘zwarte vrijdag’, maar waarom heet dit eigenlijk zo?
Black Friday is een Amerikaanse traditie en begint de vrijdag na Thanksgiving Day. In Amerika zijn de meeste werknemers die dag vrij. Op deze dag beginnen de Amerikanen traditiegetrouw aan hun kerstinkopen. Deze traditie is inmiddels overgewaaid naar Nederland en wordt hier steeds populairder. De kortingen vliegen je om de oren.
De term Black Friday is dus ook ontstaan in Amerika en werd allereerst gebruikt om aan te geven dat het verkeer rond Thanksgiving erg druk was. Later is dit veranderd en gaven ze aan dat winkeliers in het zwart stonden, en uit de rode cijfers kwamen. Uiteindelijk is de term Black Friday gekoppeld aan de dag na Thanksgiving, waarin iedereen massaal inkopen gaat doen voor kerst.
Tegenwoordig heeft Black Friday niet alleen kortingen in de winkels, maar gelden de kortingen ook online. Hier wil je als onderneming natuurlijk goed voorbereid aan meedoen. Er zijn een aantal punten waar je op moet letten: iedereen gaat massaal inkopen doen op Black Friday, waardoor je veel verkeer op je webshop kan verwachten. Je wil natuurlijk een goed werkende en snelle website, die ook op een mobile device goed werkt. Wees duidelijk met je kortingen: geldt het op je hele assortiment of alleen op bepaalde producten?
Black Friday staat natuurlijk bekend om de kortingen, maar je kan ook bezoekers op een andere manier aanmoedigen tot een aankoop. Dit doe je bijvoorbeeld door gratis verzending aan te bieden in plaats van een korting. Er is gebleken dat consumenten dit ook erg fijn vinden en snel overgaan tot een conversie. Veel winkels passen hun openingstijden aan en blijven dit weekend langer open en doen mee aan een extra koopavond. Doe hier ook zeker aan mee.
Een van de belangrijkste punten is om Black Friday te promoten voor jouw webshop via de online én offline kanalen. Laat iedereen weten welke deals zij kunnen verwachten en probeer je beter te verkopen dan al je concurrenten. Je bent namelijk niet de enige die meedoet. Mocht je verdere vragen hebben of niet weten hoe je precies moet inspelen op Black Friday, laat het ons dan gerust weten! En als allerlaatste: vergeet Cyber Monday niet. Dit is de maandag als antwoord op Black Friday, met ook hoge kortingen.
Vul de onderstaande gegevens in én wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.