Marketing automation

Ben je eindeloos veel tijd kwijt aan het maken van dashboards en het beheren van verschillende tools? Dit kan veel makkelijker dankzij marketing automation. Wij snappen dat je graag een continue stroom van kwalitatieve leads wil hebben om goed en snel te verkopen. Dat je klanten laat weten wat je voor hen kan betekenen. Of dat je voormalig klanten wil overhalen weer voor jou te kiezen. Voor al deze redenen is marketing automation de perfecte tool.

De voordelen van marketing automation

  • Klanten worden begeleid door het aankoopproces
  • Maximaal rendement behalen op basis van verzamelde informatie
  • Het inzichtelijk maken van data om relevante content te creĂ«ren
  • Mogelijkheid tot gepersonaliseerde marketinguitingen
  • Schept een vertrouwensband tussen de websitebezoeker en de organisatie
  • Jouw website aanpassen op het klikgedrag van de websitebezoeker

Wat is marketing automation?

Zonder heel moeilijk te doen: marketing automation is het inzetten van diverse geautomatiseerde systemen om klanten en prospects te begeleiden door het aankoopproces. Op verschillende momenten in het proces wordt bepaalde informatie verstuurd met als doel een maximaal rendement te behalen. De afgelopen jaren heeft marketing automation een enorme vlucht genomen binnen online marketing. De koppeling tussen de website en het klantensysteem zorgt ervoor dat de markt zeer effectief benaderd kan worden, wat weer zorgt voor een hoog conversiepercentage.

Marketing automation

Hey, ben je daar nog?

Mooi, dat betekent dat je de content zo interessant vond dat je door blijft lezen!

Maar als we heel eerlijk zijn, dan staat de volgende content er eigenlijk alleen om goed gevonden te kunnen worden 😉

Wil je direct weten wat de mogelijkheden van marketing automation voor jouw bedrijf zijn? Neem contact met ons op en we vertellen je alles wat je wilt weten!

De voordelen

  • EfficiĂ«nte benadering van de markt. Bij marketing automation gaat het om een individuele benadering, de marktbenadering is hierdoor vele malen effectiever.
  • Gepersonaliseerde marketing. Je weet precies wie je website bezoekt en waar ze naar kijken. Dit maakt het mogelijk om mensen geautomatiseerd te benaderen, te begeleiden en op deze manier te zorgen voor kwalitatieve leads.
  • Data inzichtelijker. Dankzij de data kun jij op het juiste moment de juiste content inzetten.
  • Gemakkelijker opschalen. Marketing automation maakt het mogelijk om een grote groep mensen gepersonaliseerde content te sturen die aansluiten op de fase van het aankoopproces, het product waar de klant interesse in heeft of een actie die de klant net voltooid heeft.
  • Optimaal rendement. Een optimale rendementsmeting is mogelijk dankzij de verbinding van het CRM.
  • Verbeteren klantrelatie. Marketing automation zorgt voor een constante stroom van waardevolle informatie, dit biedt je de mogelijkheid om top of mind te blijven bij klanten en maakt dat je een betere klantrelatie kunt opbouwen.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Wellicht klinkt marketing automation je erg arbeidsintensief in de oren, maar wij zetten juist de nodige kennis en kunde in zodat dit tot meer conversie leidt. Wil je weten wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Vraag het gerust aan Ă©Ă©n van onze online marketeers of plan een geheel vrijblijvende kennismaking in.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Wat is jouw potentieel?

Geen enkel bedrijf is hetzelfde, wat voor de Ă©Ă©n werkt hoeft niet per se een succes strategie voor de ander te betekenen. Wil je weten waar jouw kansen liggen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.